Ulja - vrste

View previous topic View next topic Go down

Ulja - vrste

Post by Viki on Fri Mar 28, 2008 4:25 pm

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje smanjuje rizik od bolesti srca i krvotoka, verovatno zbog toga što je bogato nezasićenim masnim kiselinama koje snižavaju nivo holesterola u krvi, i raka dojke. Ovo ulje sadrži i antioksidante koji sprečavaju štetan uticaj slobodnih radikala na organizam.
Sa druge strane, maslinovo ulje ima relativno visok nivo zasićenih masnih kiselina i nije baš bogato omegom-3. Može se koristiti u pripremi gotovo svih jela evropske kuhinje.

Ulje od semenki lana

Ulje od semena lana je bolji izvor omege-3 nego bilo koje drugo ulje, i sjajan je izbor za vegetarijanska jela. Redovna upotreba ove vrste ulja pomaže u snižavanju nivoa holesterola u krvi. Sa druge strane, ovo ulje nije baš naročito zgodno za kuvanje jela uobičajenih za Evropu, a ako ga ne čuvate na hladnom i tamnom mestu veoma brzo užegne - oksidira i postane neupotrebljivo.

Ulje od repice

Ulje od repice je bogato nezasićenim masnim kiselinama, a ujedno ima i manje zasićenih masnih kiselina nego bilo koje drugo jestivo ulje. Ima deset puta viši nivo omege-3 od maslinovog ulja. Može se koristiti za pripremanje hrane na visokim temperaturama. Ovo ulje praktično nema mana, osim što je pomalo bezukusno, tako da nije pogodno za spremanje salata i umaka.

Suncokretovo ulje

Suncokretovo ulje je odličan izvor vitamina E - jedna ili dve kafene kašičice ovog ulja zadovoljavaju dnevne potrebe. Može se zagrevati do visokih temperatura, tako da je pogodno za prženje. Sa druge strane, bogato je omega-6 kiselinama, tako da se, ako redovno upotrebljavate suncokretovo ulje, morate se pobrinuti da potrebe organizma za omegom-3 zadovoljite unošenjem drugih namirnica. Ovo ulje se za prženje može upotrebljavati samo jednom. Ukoliko istu dozu ulja koristite za prženje u više navrata, ono postaje veoma štetno.

Ulje od bundeve

Ulje od bundeve ima dobro izbalansiran odnos nezasićenih masnih kiselina, uključujući i omegu-3. Ovo ulje odlično je za pripremanje prženog povrća, pošto se može zagrevati do relativno visokih temperatura, a odlično je i za salate. Tamnozelene je boje i vrlo lepo izgleda u prelivima. Ipak, ovo ulje, za razliku od bundevinih semenki, ne sadrži naročito visok nivo cinka, gvoždja i magnezijuma, a i prilično je skupo.

Viki
Admin
Admin

Female
Number of posts : 1898
Age : 43
Lokacija : Smederevo
Reputation : 0
Registration date : 2008-03-11

View user profile http://varjaca.roomforum.com

Back to top Go down

Re: Ulja - vrste

Post by Viki on Tue Apr 08, 2008 12:59 pm

Uštipci su divni, pomfrit takodje, kao i krofne. Medjutim, sve te djakonije pripremaju se prženjem u dubokom ulju zbog čega su nezdrave, zapravo opasne.

Prženjem u ulju proizvode se slobodni radikali - visoko reaktivne hemikalije koje uništavaju esencijalne masnoće u namirnicama i mogu da oštete ćelije ljudskog organizma, povećavajući tako rizik od nastanka kancera, srčanih oboljenja i prevremenog starenja.

Zato je mnogo zdravije da namirnice dinstate - pečete na nižoj temperaturi, takodje u ulju ali uz povremeno dodavanje vode ili bujona od pvrća. Takodje nemojte zaboraviti da poklopite tiganj ili drugu posudu u kojoj dinastate hranu.

Još zdravije je hranu pripremati u rerni ili na roštilju. Ali ni sa tim ne treba preterivati jer dim koji se "uvlači" u meso pripremljeno na roštilju, takodje nije zdrav. Zato je najbolje kombinovati i hranu pripremati na različite načine.

Flašu u kojoj držite ulje obavezno zatvorite nakon upotrebe i držite je u frižideru. Preporučljivo je i da ambalaža bude takva da štiti ulje od svetlosti.

"MONDO"

Viki
Admin
Admin

Female
Number of posts : 1898
Age : 43
Lokacija : Smederevo
Reputation : 0
Registration date : 2008-03-11

View user profile http://varjaca.roomforum.com

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum